poniedziałek, 1 października 2012

Schab w mleku według M. Gesser


Zrobiłam bo skoro taki zachwalany, to myślę będzie smakowało...
I w sumie jeśli chodzi o kruchość i miękkość mięsa, to rzeczywiście widać różnicę:) nie mniej według mojego M jest bez smaku... Dlatego- od razu do przepisu tego co podałam poniżej warto wrzucić paprykę chili, czy pieprzu z całą łyżeczkę, i soli nie skąpić- z 2 łyżki.

Składniki
  • 1,5 kg schabu bez kości
  • 1 l mleka
  • 2 łyżki oleju
  • 2 łyżki masła
  • 4 gałązki rozmarynu
  • świeżo starta gałka muszkatołowa (pół łyżeczki), goździki (5-6)
  • 4 ząbki czosnku
  • sól, pieprz


Wykonanie

  1. Schab obsmażyć ze wszystkich stron na maśle i oleju. Kiedy będzie rumiany, wyjąć z tłuszczu.
  2. Do garnka wlać mleko, dodać rozgniecione ząbki czosnku i inne przyprawy, zagotować. Schab oprószyć solą i pieprzem. Do wrzącego mleka włożyć obsmażony schab. Dusić pod przykryciem około 1,5-2 godzin.
Mój nie jest rumiany, aż tyle nie poczekałam. Może to błąd?A może co innego... Tak czy siak smaczne:) Polecam.

2 komentarze:

  1. ciekawy pomysł- połączenie mięsa i mleka

    OdpowiedzUsuń
  2. mialam kiedys go zrobic ale sie balam, teraz wiem ze trzeba go dosmaczyc o czym tez myslalam.

    OdpowiedzUsuń

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...